torsdag 9. oktober 2014

Differensiert undervisning og iTunes U

I senere tid har jeg brukt masse tid på forelesninger fra iTunes U. Dette er et slags tillegg i iTunes hvor du kan laste ned foredrag i lyd-, film- og ofte i papirformat fra forskjellige universiteter og forskningsinstutisjoner rundt omkring i verden. For meg som var student for mange herrens år siden, har forelesningene vært en nyttig oppfriskning. De to kursene jeg har fulgt i den siste tiden er:
I tillegg til selve lyd- og filmopptaket finnes det også pdf-filer hvor du finner manus til de forskjellige forelesningene.

Jeg tenker at disse ressursene kan være nyttige komplement dersom du ønsker mer dybdekunnskap om forskjellige emner som vi jobber med i fagene. Det finnes et vell av ressurser for de aller fleste fag.

Mange radiokanaler har også programmer om historie og sosiale fenomener. På NRK har vi disse:
Danmarks radio har et program som heter alle tiders historie og sveriges radio har et som heter Vetenskapsradion historia. På BBC finner du mitt favorittprogram. Det heter "In Our Time With Melvyn Bragg." Dette er et program hvor du ikke bare får høre om bakgrunnen for de forskjellige teoriene som de behandler der, men du får også vite om det aller nyeste forskerne har funnet ut om dette temaet. Anbefales på det alller, alller, alller, aller aller sterkeste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar